הסכם ממון בין בני זוג טרום נישואין אסתר שלום משרד עורכי דין

הסכם ממון בין בני זוג טרום נישואין

לייעוץ ראשוני
חייגו עכשיו:

052-970-6731

תוכן עניינים

זוגות אשר מבקשים למנוע סכסוכים ארוכים וקשים במקרה שיגיעו למצב של גירושין, יכולים להקל על עצמם בדרך פשוטה ביותר. על ידי חתימה על הסכם ממון בין בני זוג בטרם הם נישאים. להסכם ממון שנחתם לפני הנישואין יש יתרונות רבים. אך עדיין זוגות רבים מעדיפים לוותר עליו – מדוע? את התשובות לכל השאלות תמצאו כאן.

מהו הסכם ממון בין בני זוג טרום נישואין?

הסכם ממון בין בני זוג הוא מסמך משפטי שנוצר לפני הנישואין וחותמים עליו שני הצדדים. מטרת ההסכם היא להסדיר מלכתחילה נושאים שונים הקשורים למערכת היחסים בין בני הזוג בטרם הנישואין הבשילו. זה על מנת לחסוך קשיים רבים בהמשך. במקרה שבני הזוג יחליטו להיפרד.

מדוע לחתום על ההסכם טרום נישואין?

שיעור הזוגות המתגרשים עולה מאד בשנים האחרונות. לכן בני זוג רבים הבאים בברית הנישואין או המחליטים על חיים משותפים כידועים בציבור בוחרים להסדיר מראש עניינים משפטיים ביניהם. זה כדי שלא להיכנס לסכסוך קשה במקרה של גירושין. לרוב, נוסח ההסכם כולל התייחסות לסוגיית הרכוש בין השניים. ההסכם מסדיר מראש מה תהיה חלוקת הרכוש בעת פרידה. בצורה כזו יכולה להיחסך מחלוקת קשה שעלולה להימשך שנים. בנוסף כאשר קיים הסכם ממון, לזוג תחושת ביטחון ויכולת לכלכל את צעדיהם. זה כיוון שהם יודעים היכן הם עומדים.

מניעת סרבנות גט

מלבד סוגית הרכוש, הסכם ממון נועד למנוע מצב של סרבנות גט. בני הזוג יכולים לחתום ביניהם על הסכמות שונות הנוגעות לקבלת הגט בעת פרידה – שלא ימנעו האחד מהשנייה את מתן הגט, שלא יסרבו להופיע בבית הדין, שיגיעו לפגישות ייעוץ וכדומה. מצב זה נועד לצמצם את תופעת הנשים העגונות אשר מחכות שנים לקבלת הגט מבעליהן.

איך הסכם ממון בין בני זוג מקבל תוקף משפטי?

בכדי שההסדר יהיה בעל תוקף משפטי יש לחתום עליו בפני נוטריון. חתימה בפני הרב עורך החופה איננה מספיקה לשם קבלת תוקף משפטי. פניה לעורך דין לדיני משפחה לייעוץ בעניין תוסיף לכם ביטחון וידע רב הנדרש לשם ביצוע ההסכם בצורה מוצלחת ואתם יכולים להיעזר בו לצורך עריכת הסכם ממון. על מנת שלהסכם ממון בין בני זוג יהיה תוקף בעת הגירושין עצמם, בית המשפט יתבקש לאשר אותו.

מדוע רוב הזוגות לא חותמים על הסכם ממון טרום נישואין?

הזכרנו עד כאן יתרונות רבים להסכם ממון. אך הנתונים בשטח מצביעים על כך שעדיין רוב מוחלט של הזוגות הנישאים לא חותמים על הסכם כזה – מדוע? הסיבה היא שרוב הזוגות מתחתנים ממניע רגשי ולא ממניע כלכלי. ההסכם דורש לפתוח נושאים טעונים, ולדבר על מצב של פירוק הנישואין. פעמים רבות עצם ההתעסקות בנושא הזה עוד בטרם בני הזוג נישאים, יוצרת טעם רע. ההתעסקות הזו עלולה לגרום להתדרדרות ביחסים.

ידועים בציבור

ההמלצה לערוך הסכם ממון חלה גם על ידועים בציבור. זוגות שלא נישאו אך מקיימים מספר תנאים כמו מגורים משותפים ושיתוף כלכלי – ייחשבו דומים לזוג נשוי כאשר ייפרדו. הרכוש שלהם יתחלק באופן יחסית שווה אם לא יסכימו ביניהם אחרת. על מנת למנוע סכסוכים בנוגע לרכוש בעת פרידה, רצוי שיחתמו מראש על הסכם ממון בין בני זוג ידועים בציבור המסדיר את נושא הרכוש ביניהם.

חשיבות הייעוץ המשפטי

אם אתם עומדים להינשא וחושבים על הסכם ממון בין בני זוג? אתם ידועים בציבור? אל תוותרו על ייעוץ משפטי. על מנת שהסכם הממון יהיה מוצלח והוגן, עורך דין מומחה לדיני משפחה, אשר מודע להשלכות של כל סעיף בהסכם, יוכל לכוון אתכם להסכם הנכון ביותר. בנוסף עורך דין מומחה יוכל לסייע לכם להגן על כל זכויותיכם בצורה המיטבית והמתאימה ביותר לכם. עורכת הדין אסתר שלום בעלת ניסיון עשיר בתחום. היא תוכל ללוות אתכם אישית בהליך הזה בצורה המקצועית ביותר.

שתפו את המאמר לחברים:
Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook

כתבות נוספות בנושא

הסכם יחסי ממון

קיבלם החלטה לערוך הסכם יחסי ממון? חתימה על הסכם זה תעניק לכם בין היתר וודאות כלכלית ובכוחה למנוע סכסוך כספי

קרא עוד »

ביטול הסכם ממון

הרצון לבחור באופן אישי את אופן חלוקת הרכוש בין בני הזוג, לנהל זוגיות שלווה, ללא חשש מפני אינטרס כלכלי ולהימנע

קרא עוד »
דילוג לתוכן